yOu'Re the GreAteSt tHing haPpened tO mE aNd i loVe yOu so MuCh......

ANNI FARHANA

ANNI FARHANA

AFIQ DANISH

AFIQ DANISH

Thursday, February 10, 2011

abah buat endeogram di hospital regency masai

pagi ni aku amik cuti coz nak jaga abah...
aku sampai kul 8 coz takut doc dah sampai check abah...
pastu doc BEN check abah n nak keputusan persetujuan untuk buat endgeogram...
so, abah n semua setuju untuk dibuat 22/2/2011 di IJN. untuk pengetahuan..(HSA tengah renevation untuk block jantung.) tapi tiba-tiba keputusan dibuat, doc BEN call siapa ntah?...tapi dr perbuaalan aku curi dengar dia nak buat abah hari nie kat hospital REGENCY... terkejut aku...tp aku n abah terus setuju sebab x nak delay lagi... aku pun call mak, kak ina, adik, abang...makcik n pakcik-pakcik... mak kat rumah dah tak senang dah...
aku tanya boleh x aku naik ambulan? tp dia org kata x muat sebab ada lagi pesakit lain n doktor pun naik juga....
ish macam nak menanggis... dahlah adik hantar aku.. kalau tahu aku bawak kereta td.. nak suruh abang n adik amik aku rasa x sempat.. aku xde pikir apa-apa lg..aku terus call teksi...nasib baik ada..
aku suruh pakcik teksi ikut ambulan...tp ambulan lambat jalan...pakcik tu kata "lebih baik kita jalan dulu sebab nanti takut kita x terkejar"...
aku pun agree... sampai kat masai..betul ambulan pun potong aku..
dalam hati, nasib baik td jalan dulu..
alhamdulilah... aku sampai sama dengan ambulan datang..
abah pun nampak aku n teksi yang aku naik..
abah senyum..aku bayar pakcik tu rm27.00..n pakcik tu pun balik "thank u pakcik"
pastu aku terus sorong abah masuk ke bilik operation....
5minit lepas tu aku pun turun bawah n mak, abang n budak-budak dah sampai...
bawak mak g sarapan coz mak nak makan ubat n pastu naik atas kat ruang menunggu...
abah dah siap..nurse panggil aku sebab nak bagi jam..aku pun tengok abah..
ALHAMDULILAH abah ok and selamat....aku pun minta permission untuk bg mak tengok abah..bagi mak lega sikit... diaorg pun bg..

x lama lepas tu kita org pun balik HSA...
tunggu abah... yang kelakar nya setiap ambulan yang lalu kita tengok...
time nie amat prihatin pada ambulan.... x lama ada nurse call sebab abah takut aku masih kat sana...n bagi tahu baru nak bergerak...ambulan gerak lambat sebab tunggu pesakit yg lain jugak...ada 4 orang buat pada hari yang sama...

abah sampai dan balik ke katil abah....
ALHAMDULILAH....

1 comment:

aqmar harun said...

assalamualaikum..macam mane keadaan abah awak sekarang?sebab mak saya pon mungkin akan kene endeogram..tapi doktor kate akan effect buah pinggang nya..